Starting strong

Hola! Atm sitter jag och kämpar med en svenskauppgift som snart dödar mig, vill bara bli färdig med allt och ta sommarlov. Typ nu. Men snart lägger jag ner, för tillfället i alla fall, för jag ska iväg och ta in hästarna och rida min stjärna. Hanna ska rida Shade, och min plan är att öka på lite och galoppera lite mer med Lantana idag. Kanske kan jag övertala mi madre att ta lite bilder också, om mitt minneskort inte är helt fullt som det alltid brukar vara, hehe. I går hade Lantana en vilodag och gick bara ca 40 minuter skrittrunda med lite öpnna och skänkelvikning på vägarna. Jag tror på det, att låta dem skritta ut kravlöst i alla fall en gång i veckan. Och Shade red jag i ridhuset och gjorde lite stärkande övergångar. Jag testade faktiskt Lantanas raka bett med fasta ringar på honom och det funkade hur bra som helst, han blev mycket lugnare och gapade inte som han annars brukar göra så fort han får sitt vanliga tredelade med lösa ringar i munnen. Lantana trivs också väldigt bra med det bettet, hon hade ett tvådelat anatomiskt med fasta ringar förut, men hon trivs mycket bättre på det raka. Jag tror faktiskt att många hästar trivs på rakt då det enligt mig är det snällaste bettet, eftersom det ligger still, inte kan nypa och blir lugnt. Sen beror det ju självklart på ryttarens hand, men generellt sett tror jag att raka bett är ett väldigt bra alternativ. 
Detta "roar" jag mig med just nu, har säkert sett 50 olika reklam- och informationsfilmer från både svenska och amerikanska försvaret då svenskauppgiften handlar om hur försvaret marknadsför sig. Jag är i alla fall glad att jag slipper vara där själv.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0