2 steg från paradise

Men hej på er! Shit vad den här våren har varit intensiv, men nu har jag bara 5 inlämningar/prov innan jag går på ett minst sagt efterlängtat sommarlov. Jag har verkligen inte haft tid över till NÅGOT annat än skolan och stallet, och så skulle jag ju dumt nog pressa in ett körkort bland alla nationella prov och igångsättning av Lantana. Jättebra Elin, jättebra! Men jag klarade det, och idag var jag och hämtade ut ett litet rosa kort med en fruktansvärt ful bild som ska föreställa mig. För jag har ju hunnit fylla 18 år mellan varven också! Och det äger ju ganska så mycket, förutom att man måste fylla i blanketter, betala räkningar och massa annat krångligt. 
 
Och Lantana! Vi är igång och både myser på skrittrundor och jobbar i både trav och galopp på ridbanan och i ridhuset. Idag var hon PIGG och tyckte att det var väldigt onödigt att trava, "varför trava när man kan galoppera, Eliiiin snälla kan vi inte galoppera nuuu?". Ett rejält bocksprång fick hon in också, haha. Men det går verkligen hur bra som helst med den lilla prinsessan för tillfället, och hon stortrivs i sin fina luftiga box i "nya" stallet. 
 
I morgon har jag för en gångs skull inte ett enda prov, till skillnad från idag då jag skulle haft 3 prov och en redovisning. Efter skolan ska Lantana ridas, och mi amiga Hanna ska hänga med och rida en häst i stallet. Supermysigt! Och sen är det långhelg på g, inte helt fel det heller! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0