Man måste dö några gånger innan man kan leva

Hej! Har ni haft en bra dag? Det har jag! Jag hade lång håla idag så jag passade på att lyssna på lite poddar eftersom säsongsfinalen av Teen Wolf inte hade kommit upp då och jag för en gångs skull inte har något plugg. Underbart! Sen red jag ett så sjukt bra dressyrpass på Shade, han var så duktig idag. Högervarvet brukar vara lite kämpigt för honom, speciellt i skänkelvikningarna och öppnan. Men det gick bra idag. Och med tanke på att han hade svårt att över huvud taget ta en högersväng i början tycker jag att det är ett enormt framsteg!
 
Sen har jag så klart tittat på Ryttareliten också. Det går verkligen inte att föreställa sig allt slit bakom det hela, det är verkligen helt sjukt. Och det kan ta slut lika fort som det börjat. Vissa får slita så otroligt hårt medan andra får allt serverat på silverfat. Och alla sjuka summor pengar med, egentligen är det ju bara heeelt sjukt att de summorna ens finns. Allt för att vissa ska roa sig, både på sin egen och andras förlust och vinst. Nej, någon elitryttare vill jag nog aldrig bli..
... Men jag saknar detta. Så jäkla mycket. Jag vill trimma timme ut och timme in, galoppera på ängar, tävla och busa runt utan sadel och träns. Jag orkar verkligen inte mer motgångar nu, just nu känns det lite som att jag inte ens vet vad framgång är..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0