Run baby, run.

Idag red jag ett svettigt galoppass med Lantana på fältet. Hon fick jobba hårt, både galoppera i backen och rulla på på plant underlag. Hon gick väldigt bra i galoppen, stadigt, mjukt och lugnt. Men i traven och skritten har hon börjat gapa en hel del, och jag fattar verkligen inte varför. Att släppa tyglarna hjälper inte, att hålla ett lätt, mjukt och stilla stöd hjälper inte, och att börja greja med tyglarna hjälper definitivt inte. Jag rider självklart alltid med så mjuk hand som möjligt, det är en av mina grundregler i min ridning. Fast diskussionen om ryttarens hand ska jag inte ta upp nu. ;) I vilket fall som helst borde vi kanske ta ut tandläkare igen, även om det inte var så längesen och det inte var något konstigt med henne då. 

Kommentarer
Postat av: johanna

inte vart inne här på evigheter, men shit, vilken snygg design! enkel o fin!
Åh grymt roligt o läsa att de ändå går såpass bra för er :D

Svar: Åh tack!! :D
Och åh tack ja det är så himla skönt att ändå kunna vara ganska bra igång, äntligen! Hoppas att allt går bra för er med! :D <3
Elin Bergman

2014-07-14 @ 23:42:27
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: johanna

Det förstår jag verkligen :D <3 Hoppas verkligen de håller i sig, för er nu :)

Jodå, det går framåt! om det går som planerat ska jag ta en första galopp med mio om 2 veckor. Då är det ett år sedan han galopperade?!! :O Men allt går bra :)

Svar: Åh tack detsamma! :D <3
Oj shit det är sjukt längesen! :o Men gud va kul att det går framåt för er, verkligen!! Ni har verkligen fått kämpa med honom, så himla roligt att det äntligen verkar hålla i sig!! :) <3
Elin Bergman

2014-07-17 @ 21:38:40
URL: http://ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0