Work hard.

Vad säger ni om håltimme från 9 till 14.40? Jag säger dressyrträning och dagens stallfix ;) Nej men får man en tid på en jobbig håla så måste man ju bara ta den. Så efter franskan i morse åkte jag upp till stallet och red en svettig dressyrträning innan det var dags för lite psykologi. Jag fick låna en av tränarens sadlar igen eftersom vår sadel är helt oanvändbar, och den var inte perfekt men väldigt mycket bättre än vår egen. Så vi ska få ta hem några sadlar och prova, och sen hoppas jag att vi kan få ut en utbildad sadelprovare som kollar på dem också. Lantana var i alla fall otroligt fin på träningen, det är en dröm att få rida henne verkligen. Dock gillar jag inte att hon gapar och går emot bettet - någon som resulterar i att mina hjälper blir hådare eftersom jag i alla fall måste "hålla emot" (gud vad det låter hemskt, men jag menar mer att hålla kvar och inte låta henne dra tyglarna ut händerna på mig). Och det tycker jag inte alls om. Så jag fick även låna ett bett vi ska testa för att se om hon trivs bättre på något annat än rakt. Men jag är ändå väldigt nöjd med träningen, framför allt med övningen med skänkelvikning då vi haft väldgt svårt för just den typen av skänkelvikningar vi tränade på idag. Vi tränade också på galoppfattningar, vilket även det är en av våra svagheter. Men det var som sagt bra träning, och jag är verkligen tacksam över att ha möjlighet till att få så mycket och bra hjälp! 
 
Eftersom jag var klar i stallet vid lunch har jag haft hela eftermiddagen och kvällen efter skolan "ledig", väldigt konstig känsla haha. Min lediga kväll spenderades med lite franska, arbete om dialekter, idol, utvärdering av träningar och inspiration från dressyr-vm. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0