She's a star

Hej! Det blev ingen dressyrträning igår, jättetråkigt! Men det får bli en annan gång i stället. :) Jag passade i alla fall på att "hoppa" lite med Lantana, vilket gick hur bra som helst! Jag slutar aldrig förvånas över hur fantastisk Lantana är. Det är första gången vi "hoppar", vad jag vet första gången hon hoppar ett hinder under ryttare, och hon lyssnar perfekt, tvekar inget alls på hindret, springer inte iväg och kommer mitt på utan något som helst krångel. Nu var det ju verkligen inget stort hinder, bara ett kryss med hållarna satta på 60 på hinderstöden. Och vi hade lagt fram bommar framför, men ändå liksom. Rakt på hindret och rakt efter hindret. 
 
Hon är faktiskt väldigt välriden med tanke på sin ålder och hur lite hon ändå har blivit riden. Idag red jag ett dressyrpass med galopp på ridbanan och det gick hur bra som helst. Jag har inte galopperat så mycket därför att vi har velat stärka henne för att hon ska kunna arbeta i rätt form. Men idag galopperade vi utan problem i en lugn mjuk galopp. Jag har ridit många många även äldre hästar som går fullt ut och ändå har stora problem med att galoppera utan att antingen rusa eller bryta av. Och hon är så galet lyhörd och känslig på mina hjälper, jag behöver i princip bara tänka vad jag vill att hon ska göra så gör hon det så gott hon kan. 
 
Jag märker så himla tydlig skillnad på tisdagar när jag haft lektion på ridskolan dagen innan. Det går inte ens att jämföra, hon är rena drömmen att rida. Och på tisdag kommer veterinären, jag är så sjukt orolig och har sån jäkla ångest asså..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0