Min prinsessa ♥

Efter gårdagens katastrof red jag och Lantana ett perfekt lätt dressyrpass i ridhuset idag. Jag ville gärna rida igenom henne lite lätt inför träningen i morgon, för att känna att det ens skulle gå liksom. Och gick gjorde det verkligen, hon var precis så underbar som hon brukar vara ♥
Jag red till musik idag faktiskt. Och jag har märkt att det alltid går mycket bättre när jag och Lantana rider till musik. Jag tror att det beror på att både Lantana och jag får hjälp med takten och kan koncentrera oss bättre på det vi gör - inte allt som händer runt omkring. 
Det jag gjorde var mest enkla grejer, för att göra ett grundjobb. LIte som en uppvärmning kan man säga. Först gjorde jag hönrpasseringar på långa tyglar för att få henne uppmärksam och att få in bakbenen på henne. Sen lite "fyrkantsserpentiner" med halter på medellinjen, som serpentiner fast i stället för en båge gör man ett litet fyrkantssprår med noggranna hörnpasseringar i varje hörn. Sen lite öppna för att mjuka upp och samla lite, och sen lite travarbete. Mest på fyrkantspåret med tempoväxlingar, men också lite volter för att ställa igenom sidorna lite och öppna för att gymnastisera henne och få henne att jobba rätt. Sen avslutade jag med att trava av henne i serpentiner med halvhalter på medellinjen. 
Och det gick som sagt väldigt bra idag och man får en sån sjukt go känsla av att rida min lilla stjjärna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0