The Great Gatsby

Hade ni en bra lördag? Det hade jag. Jag och två fina vänner drog till den lilla, men ändå stora, staden Halmstad och åt kycklingsallad på Sandy's, såg The Great Gatsby och hade en mysig 'sommar'kväll i parken intill nissan innan vi åkte hem och åt yoghurtglass. 
 
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, The Great Gatsby är utan tvekan en av de bästa filmerna jag någonsin sett. Det finns egentligen inte mycket mer att säga än att den är ett måste att se. Sprakande färger, flygande kjolar, hoppig musik och lyxiga fester, allt ordnat av den underbara mr. Gatsby, fängslade en och fick en att vilja åka ett par årtionden bak i tiden. Men bakom den livfulla glada fasaden viskade den mörka sanningen om helt annan historia, präglad av gränslös kärlek och svart avundsjuka. Genomtänkt i varenda scen, varje låt, varje klädesplagg. Skådespelarna, framför allt bästa Leonardo DiCaprio, var perfekta och musiken var nästan ännu mer perfekt. En fin historia och en av de i mina ögon mest perfekta filmerna någonsin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0