Be proud, girl.

I kväll är jag STOLT över mig själv. Snart är det sommarlov och första året på gymnasiet är avklarat. LÄTT det bästa året hittills, defititivt. Mitt liv har förändrats så mycket på kort tid och jag är så stolt över mig själv som har tagit en sista blick i backspegeln och lämnat all skit bakom mig. 
 
Idag fick vi reda på mattenationella och jag fick A, något jag är sjukt stolt över. A har jag även i, av de ämnen jag fått reda på, historia och svenska. Att kunna känna sig nöjd med sig själv och veta att man gjort sitt bästa är viktigt för mig. Och att dessutom veta att man är GRYM på någonting. En riktigt go känsla.
 
Jag är även stolt över mig själv för att jag trots allt jag gått igenom har stått fast vid mig själv och mina värderingar och alltid vet att jag kan stå för det jag gör. Det är viktigt, tycker jag, att kunna stå för allt man gör. Det känns bra, då kan i alla fall jag sova gott om nätterna. Aldrig aldrig att jag skulle kunna leva med att utsätta någon för saker jag vet av egna erfarenheter förstör någons liv, och det är jag stolt över. 
 
Jag är också stolt över min fina stjärna Lantana. Att jag inte har gett upp, att jag trott på henne i över ett år nu. Nästan ingen ridning, massa motgångar och nästan inga framgångar. Jag menar, hur lätt är det inte att tappa motivationen efter 2 års skador och förlust av min saknade Lazda..? Men nu sitter jag här i soffan efter mitt bästa ridpass någonsin med den bästa hästen på jorden Lantana. Som jag nu kommer kunna rida utan hjälptyglar, skarpa bett och tvång. Som jag helt säkert kommer kunna rida lika bra helt lös. Som har en jättefin hoppteknik och hoppvilja och dessutom näst intill perfekt exteriör och jättefina gångarter för dressyren. Som är min stjärna, min bästa vän och min biljett till lycka och framgång.
 
På ett år har jag gjort mitt liv MITT. Ett liv jag är stolt över, ett liv jag älskar. Och det är jag stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0