130525

Dagens ridpass med Lantana gick sådär. Helt okej. Hon var ganska okoncentrerad och lite uppjagad och då har hon lite svårt att lyssna på vad vi säger till henne att göra. Men vi började som vanligt med att mamma longerade för att känna av läget. Sen satt jag upp och tränade på halter och att hon ska ta ner huvudet när jag tar på manken, vilket hon äntligen hade lärt sig idag! Så det var ju väldigt positivt. Sen gjorde vi lite öppna och sluta på långsidorna, vilket också gick helt okej. 
 
Efter 'uppvärmingen' skulle jag göra travövergångar på en stor volt, och det var där det blev lite fel i kommunikationen. Hon ville rusa iväg och lyssnade inte på mig, och då blev jag faktiskt lite rädd för det var i en sådan situation det blev en rodeotur som slutade med att jag fick tugga grus förra året. Men det löste sig så klart och mot slutet gick det faktiskt riktigt bra! Så jag är ändå nöjd med dagens ridpass. 
Min utsikt från en tunna på ridbanan när mamma longerade i början av passet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0