Walking on sunshine

De senaste ridpassen har Lantana varit väldigt seg och stel i början av passen. Hon lyfter inte riktigt på fötterna och har ingen framåtbjudning. I början av passen. När jag har travat igång henne och fått henne lite mjuk brukar det bli bättre, och framför allt efter att ha galopperat lite blir hon som en helt annan häst. Hon har en otrolig galopp som sagt, och efter galoppen samlar hon ihop sig och arbetar genom hela kroppen och får ett härligt schwung (hahahah, har ingen aning om hur det stavas faktiskt) i steget. 
 
Dagens ridpass slutade SÅ bra. Vi tränade på galoppfattningar och det gick verkligen över förväntan. Hon lyssnar väldigt bra på mig och jag är helt förvånad över att det kan gå såhär bra. En av de andra hästarna i stallet kom tillbaks från en uteritt när jag höll på att trava av så hon blev lite distraherad, men hon lyssnade ändå och det är ett enormt framsteg. Så jag är jättenöjd med dagens ridpass. 
 
Dock är ju jag väldigt nojig när det gäller Lantana och det gör mig väldigt orolig att hon har varit stel och seg de senaste dagarna. Hon har dessutom slutat gnägga sådär lågt när jag har ridit klart vilket hon alltid alltid alltid brukar göra annars. Så det känns inte alls bra faktiskt. Men det finns inget annat att göra än att fortsätta träna och se om det blir bättre eller sämre, och utifrån de slutsatserna göra en åtgärd. Och blir det bättre är det ju inget att oroa sig för..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0