She's a star

Dagens träning med Lantana gick superbra. Jag red barbacka igen, hehe. Hon gjorde fina öppnor och äntligen fina slutor! DET har vi kämpat med, haha. Sen tränade vi på att göra massa 'hörnpasseringar', att gå på små fyrkantsspår typ och jobba på att hon ska sätta under sig med inner bak och inte flyta ut med bogen. Vi har tränat på det ett par dagar nu och idag lossnade det och hon var jätteduktig. Jag gjorde också travövergångar och travade av i serpentiner. Det gick mycket bättre än jag trodde faktiskt och det var inga problem att sitta ner i traven barbacka. Till slut släppte hon till och jobbade igenom bra i hela kroppen
 
Just nu går det så himla bra med Lantana och det är såå roligt att äntligen få lite belöning för allt jobb man lagt ner under året som gått. Men jag är verkligen 'orolig' eller vad man ska säga för att det kommer gå sämre igen när vi flyttar henne, något jag verkligen verkligen inte vill. Det skulle vara så jobbigt att behöva börja om från början. Men antagligen går det väl ganska bra ändå, hoppas jag i alla fall...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0