Lever livet

Förlåt för dålig bloggning hehe, jag har bara levt sommarlov dessa underbara soliga dagar som varit. Jag har fått en riktigt go bränna för en gångs skull, det har typ aldrig hänt innan för jag har cirka noll pigment känns det som. Men i år, då jäklar har jag fått lite färg, haha. Och nu jämför jag med mig själv, inte med resten av befolkningen som går runt som levande pepparkakor. ;) 
Igår och i förrgår var jag på stranden. Perfekt vatten - inte för kallt, helt klart, inga maneter och ingen tång. DÅ kan Elin bada ♥ Annars är jag en riktig badkruka som helst håller mig på land.
Lantana har vilat de senaste dagarna på grund av alla dessa blinningar som attackerar i stora moln och aldrig försvinner! Hästarna har till och med fått stå inne på dagarna för att det har varit så mycket. Men idag gick vi en kort runda i skogen med henne och passade på att ta några kort. Det gick ju som det gick, hon är inte den bästa posarn om man säger så. Men ett par fina blev det i alla fall. Hon har börjat äta ProEquo (eller något sånt) nu inför flytten också, det skulle vara bra för magen enligt veterinären. Så det försöker vi få i henne men det är inte heller så lätt, haha. Hon är extremt kräsen för veterinären sa att hästar normalt brukar tycka att det är ganska gott då det är lite sött men Lantana går bara med på att äta lite. 
För övrigt idag har jag varit en sväng på Hööks med mamma och köpt hagbenskydd till Lantana, hink, hinkhållare och rasp också. Och hunnit med att övningsköra lite med pappa och råkat starta "snattarlarmet" eller vad man ska kalla det på Lidl. Riktigt pinsamt, men jag har ju faktiskt aldrig varit där innan så hur ska jag kunna veta var man går ut hehe? Jag hade glömt mobilen i bilen så jag var tvungen att gå och hämta den och inte visste jag att de hade sånna larm som klädbutiker brukar ha? Men men, jag är ju lite klantig så jag är inte förvånad..
I morgon är i alla fall planen att dra till stranden med en fin vän och ta hand om prinsessan innan det. Mysigt mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0