Dagens träning + fail

Idag var Lantana inte lätt att rida. Hon har fullt upp med att hålla koll på alla andra hästar i stallet och allt annat som händer runt omkring, och i dag var det extra mycket för henne eftersom hennes bff gick i inhägnaden precis intill ridbanan. Men tillslut, efter ett långt pass, slappnade hon av lite. Det gick ändå ganska bra, vi gjorde öppna, travövergångar på serpentiner, galoppfattningar, skrittade på små fyrkantsspår och galopperade på stora volter. Och hon kändes fin, inte lika stel som igår. Och inte lika tjock som för ett tag sen, haha. 
 
Och förresten, haha, gissa vad jag gjorde förut? SÅ pinsamt, omg. Jag övningskörde med pappa till stallet för jag skulle ta hem min ridhjälm och lite annat och så fick jag KÄRRINGSTOPP när jag skulle köra på gamla E6:an. HAHAHAH, såååå dålig! Men det är faktiskt lite backe och en snäv sväng så det är rätt svårt att starta när man har stått där och väntat. Faktiskt. ;)
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Cyklade du förbi Forf idag? :) vid typ 5-halv 6? Haha :)

Svar: Haha ja det gjorde jag faktiskt, eller jag tror det i alla fall :) Jag vet inte riktigt vad klockan var men det var nog runt där haha :) Var du där? :)
Elin Bergman

2013-07-04 @ 20:30:41
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Sv: ja, jag var där på pay and jump! :) höll på sadla när du cyklade förbi! Haha :) om de nu va du, haha! Men det såg ut som det :)

Svar: Åh va roligt! :D Gick det bra? :) Så synd att jag inte stannade och kollade haha ;) Men det var säkert jag, det var några transporter där när jag skulle cykla hem :) Men jag såg inte dig! Fast det är klart, jag kollade ju inte direkt så noga, haha ;)
Elin Bergman

2013-07-04 @ 21:42:49
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja jätte kul :D
Njaa.. Hon va så jävla sur idag! Vet inte va det var med henne... Hon sparkade bakut och bockade så jag höll på att flyga av! Hon höll på så genom hela rundan, och sprang Lixom åt sidorna hela tiden.. Så hon stannade på ett hinder för hon bockade o drog ner huvudet innan hindret, så när hon fick upp huvudet så blev hon väl lite förvånad att hindret va där, haha!
Men andra rundan va felfri, även om hon sparkade o höll på :) jävligt pigg, busig och jobbig! Haha :)

Haha, ja! Var några riktigt fina hästar där :D

Svar: Åh sånt är så jobbigt när de håller på och dummar sig! Men bra att du höll dig kvar haha! ;) Det är ju ändå bra träning att kunna rida en bana även om de håller på och är sura :) Men man blir ju verkligen bara trött på dom när dom är så jobbiga och inte ställer upp! :/
Elin Bergman

2013-07-04 @ 22:31:23
URL: http://Ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0