VÄLKOMMEN 2013!

Nyår är nog faktiskt min favoritdag på året, dagen man lämnar allt gammalt bakom sig och börjar om på nytt. Inte för att man inte kan göra det varje dag, men nyår blir mer.. Officiellt på något sätt, haha. 2012 har varit ett av mina bättre år faktiskt, händelserikt men bra i helhet. 
Det bästa på hela året var självklart att få hem min stjärna Lantana. Snart har jag haft henne ett helt år och jag kan fortfarande inte fatta att denna fantastiska häst faktiskt är min. Jag tror på oss till 100% och när vi är redo kommer vi rocka tävlingsbanorna. Sen om vi gör bra resultat är mindre viktigt, det är att göra vår grej som räknas - bryta mot alla gamla dressyrkärringars förväntningar och oskrivna lagar. Vi gör vår grej, om någon har problem med det är det synd för dom ;)
Jag slutade nian, årets halleluja-moment. Om Lantana var det bästa på året var detta definitivt det näst bästa. Det finns inte så mycket mer att säga om det mer än att när den kvällen var över började jag leva igen. Det var en av de bästa dagarna i hela mitt liv faktiskt.
 
Att börja gymnasiet var också en av årets höjdpunkter, helt klart. Att träffa massa nya människor och börja i en ny underbar klass, amazing. Få fler vänner och lämna personer som bara dragit ner en bakom sig. 
 
Detta var nog de bästa händelsena från 2012. Sen har det hänt hur mycket bra och roliga saker som helst: Barcelona med klassen, falsterbo, fotodagar och filmkvällar med fina vänner, några dagar på bästa Mollösund med familjen, Köpenhamn med min nya klass, Göteborg med underbara Minnie Emma och Anna, att börja rida mer igen, nyår och mycket mer. Året började som de föregående åren har varit - åt helvete på vissa plan. Men med underbara vänner tog man sig igenom våren, och sommaren var näst intil perfekt ;) Hösten har varit bättre än bäst och in the end har detta året bara stärkt mig och gjort mitt liv så mycket bättre. Det är genom att ta sig igenom svårigheter man växer och efter allt som har hänt framför allt 2011 och 2012 har jag verkligen blivit en helt annan människa. 
 
Mitt enda nyårslöfte är att tänka på mig själv och göra det som får just mig att må bra. Gör 2013 till ditt år, för det tänker jag göra! <3
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

att sluta 9an var så otroligt skönt för mig med! skönt att släppa den gamla klassen, trivdes inte alls... :(
Tror du och Lantana kommer bli jätte fina på banorna, verkligen! :D ser fram emot att se era framgångar! :)
Du o jag har typ samma nyårslöfte, haha. Ska också tänka på mig själv, o göra saker som JAG mår bra utav och vill...

Känns som att 2013 kommer bli ett jävligt bra år! :D

Svar: Eller hur, det var typ det bästa som hänt på flera år att sluta nian! Jag har så sjukt mycket roligare nu än jag hade när jag gick i 'skolan' och mår så himla mycket bättre! Jobbigt att du inte trivdes, jag vet hur det känns verkligen, asjobbigt! :(Åh tack! :D Hoppas att vi kommer träffa dej och Trailit ute på banorna med, så himla kul!! :D Jag tror att Trailit och du kommer vara grymma, hon är ju så himla vacker med så alla kommer älska henne haha! :)
Ja, det känns som ett bra nyårslöfte som man i alla fall kan försöka hålla ;) Det är verkligen viktigt att ta hand om sig själv och det har jag inte varit så bra på hittills, så nu är det dags att tänka på mig i stället för att tänka på alla andra och sätta mig själv i sista hand!

Det tror jag med, 2013 känns verkligen som en nystart! :D
Elin Bergman

2013-01-03 @ 17:23:43
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

sv: exakt! Gymnasiet e såååå härligt! Jag längtar verkligen dit varje dag, bara för att man har fått såna nya fina vänner o slipper all skit från förr!
jaa, det kommer vi ju säkert göra! :D längtar till alla pay and jumps och programridningar under sommaren, extremt roligt! Tror du att ni kanske kommer ut till sommaren, eller tar ni det längre fram? :)
åhh, tack vi får väl hoppas, haha ;)

håller absolut med! Man kan lätt glömma bort sig själv, när man försöker göra alla andra glada!

Svar: Precis!! Ja det tror jag med! :D Ååhh, jag saknar verkligen att åka ut och tävla.. Bara att komma iväg på nån pay and jump eller programridning, så sjukt kul!
Jag vet faktiskt inte, vi får se! :) Om vi kommit tillräckligt långt i ridningen och kan lasta vill jag absolut åka ut lite! :) Kanske inte hoppning eftersom hon inte är inhoppad ännu, men kanske kanske någon L:c dressyr eller nåt, vem vet! ;)
Eller hur, det är lätt att glömma bort sig själv!
Elin Bergman

2013-01-03 @ 23:18:46
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Sv: vi får hoppas att ni utvecklas o att lastningen går bra då! :) det är ju också väldigt bra träning för dem att komma till ett annat ställe med massa hästar osv.
Ja just de, haha! Undra om hon är en duktig hoppare, men det tror jag säkert! :)

Svar: Ja det är ju väldigt bra för dom att träna sig på att kunna vara på olika ställen och inte bara känna sig trygga hemma! :)Haha, ja jag har faktiskt aldrig sett henne hoppa och har ingen aning om hur hon hoppar ;) Men jag tror nog att de flesta hästarna kan hoppa helt okej bra, bara man tränar på rätt sätt och så :) Hon kommer nog definitivt inte gå höga klasser, men kanske någon 90-110 i framtiden? :)
Elin Bergman

2013-01-07 @ 23:57:25
URL: http://Ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0