Höstdepp

Åh vi går in på sista helgen innan skolan nu. Är det bara jag som har sån sjuk ångest inför hela hösten och vintern? Jag är så INTE redo för allt slit med plugget, gråa regniga och kalla dagar, stress och måsten. Jag är så skoltrött att bara tanken på prov och uppsatser får mig att vilja pausa tiden här och nu för all evighet typ. 
 
Nej men seriöst, jag orkar verkligen inte höst och vinter nu. Många säger att "åh jag är så taggad inför mysiga höstdagar med en kopp te och matteläxan i soffan med regnet smattrande mot fönstret". Jag önskar att jag kunde tänka så, men det går bara inte. Det finns inget som lockar mig med tusen miljoner deadlines, att frysa fingrarna av mig i stallet och cykla till skolan en mörk regnig och blåsig måndagmorgon. För att inte nämna söndagsångesten och sena pluggkvällar.. 
 
Jag känner mig som världens mest negativa person nu haha, men jag kan verkligen inte förstå att alla kan vara så taggade inför hösten? Visst det är jättekul att träffa alla och komma in i rutiner men det är ju ungefär det enda positiva med hösten och vintern enligt mig. 
 
Jag har haft en sån dag idag, en höstångestdag. Men Lantanas massagebehandling var i alla fall positiv. Hon var lite spänd i kroppen men inte så väldigt och hon var relativt jämn och så. Så antagligen är det strålrötan som gör att hon inte känns som vanligt. Så det känns ganska bra ändå, som ett kvitto på att jag faktiskt har ridit henne bra och att mamma har jobbat henne bra från marken. 
 
Nej nu ska jag försöka se lite positivt på framtiden. Det kan ju faktiskt bli mitt livs bästa höst, vem vet egentligen?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0