Lycka ♥

Gissa vad jag har gjort idag??
 
Jag har ridit ut på Lantana! "Själv", asså utan att någon höll henne. Jag, mamma och stallägaren tog Lantana, "C" och "A" på en promenad. Jag red och de andra "gick" eller vad man ska säga. En sån sjukt underbar känsla att få rida sin egen häst SJÄLV för första gången! Sist jag red ut på min egen häst var någon gång på Lazda, för längesen.. Någon gång i början av 2011 eller något sånt? 
Jag har ju ridit lite, typ 3 gånger eller nåt, på ridbanan. En av de gångerna slutade i att jag fick smaka på det goa gruset.. Så jag räknar inte riktigt dem. Denna gången red jag ut - var inte instängd inom "fyra väggar".
Vi gick längs med en hage med två 2-åringar, mötte en bil med hästsläp, en bil körde om oss på vägen och gick förbi en hingst i en hage (hon är dessutom gaaanska brunstig just nu). Det gick hur bra som helst hela vägen, och när jag kände att hon jagade upp sig styrde jag bara in bakom "C" ;) Nej men allt gick bra, hon var väldigt duktig och lyhörd. Och det är ju bra att ha de andra hästarna med nu i början så hon  känner sig trygg och kan koncentrera sig helt på oss. Hon gick så försiktigt, precis som att det var väldigt viktigt att göra rätt. Söta lilla bäbisen ♥
Det enda jag märkte att vi kommer behöva träna en hel del på är att stanna. Hon är faktiskt svår att stanna, tar man i henne blir hon lätt motsträvig och vill inte alls samarbeta. Så det är något vi kommer få träna på. Halvhalter, halter, övergångar osv. Men det kommer bli jätte bra, det finns ju alltid något att träna på!
Första gången på hennes rygg ♥

Kommentarer
Postat av: Moa

Gud vad kul! :)

Svar: Sjukt kul! ;)
Elin Bergman

2012-09-24 @ 06:18:15
URL: http://flowerfall.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh, Gud va roligt för er :D
Härligt att hon var så duktig!! :)

Svar: Ja!! :D Så sjukt kul var det! :D
Elin Bergman

2012-09-24 @ 16:53:52
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Kunde du komma till forf denna helgen? :)

Svar: Ja! :D Vilken dag skulle du vara där? :)
Elin Bergman

2012-09-26 @ 18:48:23
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

jag åker dit på lördag! :) Kanske en sväng på söndag med, eftersom min pappa är där också! Men hela lördagen i alla fall :) Vilken dag ska du dit? :D
Om dem har massor med roliga saker på söndag, så är jag nog där hela söndagen med! Förra året visade dem upp föl o allt, sjukt sött! :D

2012-09-27 @ 20:59:18
URL: http://ujoanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0