Back on track

Hola amigos, jag vill bara säga att jag är frisk igen, haha ;) Efter två dagar med en hemsk förkylning är jag nu som vanligt igen, och planerar att fortsätta på min tidigare taktik - att helt enkelt aldrig vara sjuk. ;) På hela högstadiet har jag nog varit hemma från skolan absolut max 5 dagar. På fyra år. 
Idag var en riktigt tuff dag i stallet.. Lantana har haft en period nu när hon har varit svår att få in från hagen. Men idag var det värre än någonsin. Hon gick iväg från oss och ville inte ens komma i närheten av oss. Jag vet inte hur länge vi stod där, men det var läääääänge. Runt en timme eller nåt sånt skulle jag gissa på? I iskall vind eftersom det har vart så jäkla kallt idag och mot slutet även regn.. Till slut lyckades mamma komma nära och klia henne på ryggen, och efter några försök lyckades hon få tag i grimman - på ett schysst sätt. Inte för mycket stress, press och aggressivitet. Så vi fick in henne till slut, men när sånt här händer får man en liten smäll på självförtroendet och undrar om man har gjort något fel. Dock är det ganska troligt att hon bara är inne i en trotsperiod, men ändå. Aja, det bästa jag kan göra är väl att INTE tänka och analysera för mycket, för då blir allt bara ett enda kaos igen. 
Nu ska jag snart sova och ladda för en lång fredag i morgon. Vi går från åtta till fyra, härligt..! Sista lektionen är en lång naturkunskapslektion med, man är ju lagom taggad på att plugga massa löv, träd och näringskedjor sista lektionen en fredag lixom. 
Sen får vi se om det blir något gjort med Lantana i morgon, eller om vi bara åker dit och "umgås" eller kanske bara tittar på henne i hagen. Det kanske till och med blir så att jag inte åker dit alls utan mamma göra det på dagen eftersom hon är ledig, eller så blir det två gånger? Vi får se helt enkelt!



Kommentarer
Postat av: marina

Önskar dig en bra lördag. :)

Svar: Tack detsamma :)
Elin Bergman

2012-09-08 @ 09:07:40
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: ebbaberndtsson

fin blogg hörredu!
allt bra? :)

2012-09-08 @ 11:55:01
URL: http://ebbaberndtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0