Vad gör dej glad?

Idag när jag stod och myste med Lantana i boxen fick jag en flashback från dagen vi köpte henne. När jag stod där i stallet i Helsingborgs Djursjukhus och de lämnade över grimskaftet till mej. Att kolla på den där otroligt fina hästen och veta att hon nu var min. Min nya häst, min stjärna. Världens sjukaste känsla.
 
Jag tyckte så mycket om henne redan då, men det är inget i jämförelse med vilken fin kontakt vi har fått nu den senaste tiden. Efter Lazda trodde jag helt ärligt aldrig att jag skulle få en sån kompis igen. Aldrig. Jag kunde aldrig tänka mej då att hon skulle betyda såhär mycket för mej. Och det har inte ens gått ett år ännu.
 
Att bara se henne sticka fram huvudet med hennes långa öron när man kommer till stallet varje dag gör mina dagar lite mer värda att leva, det blir lite lättare att släpa sej upp på morgonen. Det är värt allt slit, alla timmar i stallet, alla sena kvällar och att ha lite mindre tid att hinna med allt annat man ska hinna med. Det är värt det för det är lycka för mej. Precis som det kanske är att träna fotboll för dej, dans för dej eller att bara hänga med vännerna för dej. 
 
Jag ville bara säga att jag är tacksam för att jag får ha min fina häst. Jag ska verkligen försöka ta vara på vår tid, som jag hoppas bli lååång, och jag tycker att alla ska göra det. Tänk på hur lyckligt lottade ni är alla där ute, vad ni än har som gör er glada! :) ♥
Hon är min lycka, vad är din?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0