13 Maj 2012

Jag red ganska mycket på Lantana idag faktiskt. Vi skrittade mest men travade också ganska mycket. Mamma longerade mej i kapsonen för att vi skulle öva på att Lantana skulle vara lugn och inte slänga upp huvudet. Det är kapsonen som är nosgrimman med ringar i. Man ska "skaka" i det långa grimskaftet, då blir det ett litet tryck på nosryggen och då ska hästen sänka huvudet.
Det gick i alla fall jättebra och mamma tog lite bilder också. Bara när jag skrittade på volten på långa tyglar, men ändå. Ni ser ju sadlen vi provar just nu i alla fall. Grymt skön sadel och jag tycker faktiskt att jag sitter väldigt bra i den!
Haha, superfina bilder... Jag ser helt efterbliven ut och ser typ ut som värsta nybörjaren. Men allt är ju för Lantanas skull, att vi ska få en bra och trygg grund och inte stressa fram något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0