You're a-a-a-amazing

Min häst är finast i hela världen, bara så att ni vet ;)
Idag red jag Lantana en stund på ridbanan. Åååh vad jag har saknat det! Jag har inte ridit på ridbanan på snart två år (utom en träning i april förra året). Som ni kanske vet har vi ingen sadel ännu men idag fick vi låna Fridas/Steppas (en ponny i stallet) sadel. Tack! Den verkade ligga okej och att den är världens skönaste sadel gör ju inte saken sämre ;)
Jag skrittade mest runt på lite volter, serpentiner osv men jag tog också några travsteg. Allt gick superbra, hon blev bara lite taggad i traven och hennes trav är verkligen jättefin! Men det är klart, jag är väl inte riktigt i toppform hehe. Det är ju snart två år sen jag red "som vanligt" på en frisk häst sist...
Men det gick ändå väldigt bra, Lantana är väldigt duktig för sin ålder. Hon har eget framåtdriv men är samtidigt väldigt lyhörd på ryttaren. Som idag t.ex. kunde jag göra halvhalter, halter och tempoväxlingar bara genom tanken och sitsen. Hon är väldigt mjuk i munnen och går stadigt och fint. Hon är bara knappt fem år men hon har kommit mycket längre än många andra hästar vi har provridit som var mycket äldre än henne.

Jag har inga nya bilder, ska fixa det snart!

Jag och Steppas i världens skönaste sadel haha.

Kommentarer
Postat av: Johanna

längtar efter nya bilder :D härligt att det gick så bra för er :)

2012-03-02 @ 23:37:30
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: hanna

jätte fin häst!

2012-03-03 @ 22:26:38
URL: http://edberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0