Vildhäst

Idag fick jag äntligen träffa min lilla prinsessa igen efter 3-4 dagar! Shit va jag hade saknat henne, den lilla divan ;)
Hon har ju haft semester i hela fyra dagar så hon tyckte inte direkt att det va så bråttom med att börja jobba.. Varför jobba när man kan käka gräs i hagen hela dagarna lixom? ;) När hon är på det humöret blir hon väldigt väldigt brötig med huvudet och idag fick man smaka på det... Hon smällde mitt huvud mellan henne och gallret i boxen, mysigt.
Hur som helst, mamma jobbade henne lite akademiskt idag. Det såg ut att gå jätte bra faktiskt. I morgon kanske vi tömkör henne lite, vi får se hur det blir helt enkelt. Jag tänkte i alla fall bjuda på lite tömkörningsbilder från skitpasset, innan det blev totalt kaos. Tänk nu på att det enda målet under det passet va att få henne framåt. Så ha lite överseende med formen ;)
... Och sen började hon såhär..

Kommentarer
Postat av: johanna

så fin! :)
jag såg dig idag när du red herman, och nån annan tjej red den andra hästen! eller.. antar att det var du? ;)

Svar: Tack! :D Haha, japp det va jag ;) Och den andra tjejen var min kompis, det är typ hennes familj som har den andra hästen "Stella"! :)
Hoppas att det inte såg helt förjävligt ut hehe. Jag får inte riktigt något grepp om honom just nu, han känns inte riktigt som sej själv om du fattar? Den pigga fräscha Herman jag lärde känna förra året har lixom bleknat bort på något sätt. :( Han verkar nästan lite ledsen och allmänt.. trött och hängig? Jag antar att han har kommit ikapp sin ålder eller nåt, han är ju ändå 22 i år!
Vi får se, jag kanske ger det ett försök till men känns det inte bra då vet jag inte om jag kommer fortsätta :/ Det känns ju inte rätt att rida honom om han inte tycker det är kul och bara vill in i stallet.. Men vi får se, det kanske bara är något tillfälligt! :) Hoppas det, jag saknar verkligen den gamla Herman! :(
Elin Bergman

2012-07-31 @ 23:41:48
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Sv: ja, usch jag förstår! Inte roligt när dem inte tycket det är roligt längre!
Det var ju därför jag beslutade att inte åka ut med Mio något mer, eftersom han inte hade något alls kvar som han ville ge.
Hoppas att Herman blir sitt jag som han var förra året :) han kanske bara har en lite ledsam period eller nått...
Och 22 år är ju ganska gammalt, men jag håller tummarna att han blir glad och pigg igen :D

Svar: Ja och jag tror jag fattar precis hur det va med Mio nu, det är typ som att dom ger upp och inte tycker att det är kul alls längre? :/Ja jag hoppas det med! :) Aa det kan ju va så... Hästar har väl sina dåliga perioder dom med! Och han har vart lite svullen på ett framben. Det kan ju va gräsgallor, men han kan ju tycka att det är obehagligt?
Ja det är ju faktiskt rätt gammalt, speciellt för en storhäst! Ponnyer blir ju ofta lite äldre och är fräscha lite längre. :) Ja vi får hoppas det! Och jag hoppas att Mio kanske börjar sakna hopptävlingarna när han inte får åka ut, så kanske han blir jätte sugen sen! ;D
Elin Bergman

2012-08-03 @ 15:51:28
URL: http://Ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0