Rädd

Hola amigos ;)
Idag fick la Tana jobba på ridbanan igen. Vi kör varannan dag tömkörning, varannan dag vila/promenad/akademiskt/något annat lite lugnare. 
Idag gick det sådär tycker jag.. Eller det är mina egna tankar som spökar, jag kan verkligen inte släppa den j*kla rädslan för att hon ska vara skadad. Egentligen finns det verkligen ingen anledning at all för mej att vara rädd för det, men jag tänker ÄNDÅ på det hela tiden. Jag tyckte att hon inte riktigt jobbade igenom i ryggen som hon brukar, typ att hon gick och "knep" lite med ryggen. Men det är väl bara jag som är bortskämd med hennes grymma trav hon brukar ha. Alla har ju dåliga dagar, hon kanske hade lite träningsvärk? Det skulle ju i så fall inte vara så konstigt eftersom hon har fått börja jobba nu igen efter en lååång "vila". 
Jag måste verkligen träna träna träna på att tänka på att Lantana INTE är Lazda. Det finns ingen anledning att överanalysera varenda steg hon tar. Hon är en häst med perfekta förutsättningar, en nästan perfekt kropp. Hon är ung, fräsch och oförstörd. Det är bara jag som jagar upp mej själv för minsta lilla grej. Sluta med det nu Elin!
Hjärtat ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0