Finaste Lantana

Det gick sååå bra med Lantana idag! Åhh, det känns så himla bra nu när vi har kommit igång med tömkörningen, jag märker verkligen hur bra lilla Tana mår av det. 
Vi sätter tömmarna i de översta ringarna och kör utan inspäningar. Det behövs inte på henne, hon hittar en bra form själv och VILL rulla på och jobba bra. 
Vi började med att mamma gjorde lite eftersom hon är mer van vid det än jag är. Idag va ju lixom bara andra gången jag gjorde det. Det gick i alla fall jätte bra. Det enda som va lite sådär va att hon kröp ihop och gick själv ganska mycket bakom lod i höger galopp. Men skillnaden här är att hon själv valde det, vi hade lösa tömmar och jobbade för att hon skulle öppna upp sej mer. Men eftersom hon själv valde det är det bäst att låta henne ta tid på sej och bygga upp lite mer styrka, för att orka bära upp sej i en rätt form.
 
Sen va det min tur och det gick faktiskt skitbra! Det är lite ovant, men man kommer lätt in i det. Hon är så himla lätt och rolig att jobba med, det är lixom inga som helst problem. Det gick verkligen grymt bra och hon jobbade perfekt på slutet, i både skritt trav och galopp. Fina prinsessan ♥

såhär har vi tömmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0