Tur i oturen ;)

Hej vänner, hur är det? ;)
Själv sitter jag här i soffan och har ont i mitt lilla ben efter att jag blev sparkad igår på framridningen. Det var ju julshow igår och jag skulle vara med i kadriljen, ni vet när man rider ett dressyrprogram två och två på ett led. Det gick hur bra som helst och vi var jätte duktiga allihopa. Alla hästarna var så fina i sina glitterknoppar och alla andra "nummer" var jätte bra. PimPim skötte sig super bra och, håll i hatten, släppte till och med till lite då och då och lät mina axlar vila lite ;) 
 
Men tillbaks till min lilla olycka nu då, vad hände? På framridningen, bara några minuter innan vi skulle in, skulle jag och den andra tjejen som red i par med mig och PimPim, eller Primadonna som hon egentligen heter, träna lite på att rida ihop då hästarna var lite extra taggade. Då kom den andra hästen lite nära mig (som var längst in mot väggen) så jag stannade för att inte bli klämd. Då sparkade hon bakut med ett av bakbenen och träffade mig på smalbenet. Men jag tyckte inte att det kändes så farligt, så jag red vidare och stannade kvar ända tills julshowen var slut. Det gjorde ju lite ont så klart men det är ju bara att bita ihop och köra på, det kändes ju inte illa ändå. 
Men när jag kom hem och drog av mig chapsen var mina vita ridbyxor helt blodiga och jag hade fått ett ca 2 cm långt jack mitt på smalbenet. Så det var bara att åka ner till vårdcentralen och sy. Jag hade tur, för det gick ända ner till själva benet, och ridbyxorna hade gått sönder. Hade hon sparkat lite hårdare, hade jag inte stannat och hade inte den andra tjejen gjort precis som hon gjorde hade hon kanske kunnat sparka av mig benet! Har nog aldrig varit med om något så äckligt som när läkaren tryckte på mitt skelett och frågade om jag ville se mina benhinnor.. Men som tur var va det ju ändå inte så farligt och jag behövde bara 3 stygn. Dock fick jag inte rida idag.. 
Tur man har sin lilla bäbis att åka till i stället haha ;)
 

Kommentarer
Postat av: Nellie

Oj gud! Va läskigt :(
Vi undrade var du va i måndags, men nu förstår jag att du inte kunde rida!
Kram

Svar: Ja det va lite läskigt när jag såg att det hade blivit ett jack! :(Åh jag va så himla besviken att jag inte kunde rida igår! :( Jag ringde och sa att jag inte kunde komma men dom svarade inte :( Vad gjorde ni? :)
Kram
Elin Bergman

2012-12-18 @ 09:17:32
Postat av: Johanna

nej, va läskigt! :o
vilken tur att det inte blev ännu allvarligare än vad det blev! Va hemskt om du typ skulle brutit hela benet eller nått... :O

Svar: Ja jag hade jätte tur att det inte blev värre! :O Ja det hade vart hemskt, tänk så hade typ hela benet gått av.. :o
Elin Bergman

2012-12-18 @ 11:45:00
URL: http://ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0