4 år ♥

9 December 2007. Allra första bilden på mig och Lazda tillsammans.
Idag är det den 9:e december. Det har gått 4 år sen vi var och provred vår sagohäst första gången. Jag var elva år gammal och skulle få min första "egna" ponny (hon var ju inte helt min egen, hela familjen hade henne tillsammans men det var mest jag som red henne). Provridningen gick som den gick. Jag var elva år och kunde inte mycket, Lazda var elva år och kunde inte heller mycket. Egentligen inget alls.
Första bilden på mej och Lazda "hemma". Liiiiiten Elin
Annandag jul 2007 hämtade vi hem henne. Hon var GALEN. Men vi fick världens bästa början och en jätte bra kontakt.
Resten av vår resa har ni hört tusen gånger. Men trots allt slit, alla tårar och all skit vi har varit med om har det ändå varit den bästa tiden i mitt liv eftersom att jag fick dela den med just henne. Hon har lärt mej ALLT jag kan. Om man ska kalla någon häst läromästare är det hon. Utan tvekan. Utan henne hade jag inte varit den Elin jag är idag. Tack Lazda ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0