Light me up.

Såhär såg en del av dagens dressyrpass ut. Hon var ganska på och stark, men det blev mycket bättre på slutet. Vi har lånat hem en dressyrsadel som verkar passa Lantana väldigt bra, problemet är bara att den möjligtvis kan vara lite liten för mina ben. Men eftersom Lantana är så svår att hitta sadel till och den här sadeln varken finns att hitta begagnad i hennes storlek och 17,5 eller att köpa ny får det nog ändå bli en 17-tum. Och jag tror inte att det är sadeln som gör att jag sitter som jag gör då jag gör det i alla sadlar. Det är nog helt enkelt något jag behöver jobba på själv. Jag är väldigt svankig och har väldigt svårt att "släppa ner" benen och sjunka ner i sadeln ordentligt. Då blir det att jag hamnar långt bak i sadeln med uppdragna knän och framåtlutad överkropp. Så det behöver jag verkligen träna bort. Annars är jag så himla stolt över hur fin hon är just nu. Det finns inget bättre än att komma till stallet och träna med världens mest arbetsvilliga och positiva prinsessa. Hon är en dröm att rida när man har henne på sin sida, och framför allt i fredags var hon helt otroligt i´fin genom hela passet. Får hon hålla sig frisk nu är det inte långt kvar till vår första start tillsammans. Lite fix med transporten och lastträning, och ett köp av en dressyrsadel, så är vi på g!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0