Ångest.

Titta på filmen i 1080p HD ;)
Här är en liten film från när jag provade en sadel för några veckor sedan. Så bra som det gick på filmen gick det verkligen verkligen inte idag. Hon har börjat bocka väldigt mycket, tidigare när hon tycker det är jobbigt i galoppen men idag var det i galoppfattningarna. Då blir jag ju nojig och rädd för att det ska vara både det ena och det andra. Men mest troligt är det inget mer än att hon är en tjurig liten prinsessa som enligt henne är för fin för att gå med på vad som helst. Ibland undrar jag faktiskt vad som får mig att älska hästarna så mycket, när ångest fyller min hjärna och framför allt mitt hjärta typ 80% av min tid. Och lite överdriven måste man ju vara när man inte kan åka ifrån stallet en enda dag utan att ha tagit tempen och lyssnat så att magen låter okej. När en muskel som blivit större i mina ögon är en muskelbristning, ett ben som ser helt normalt ut i mina ögon har både spatt och senskador, när en till och med ovanligt rund manke i mina ögon är urhålkad och när en häst som står helt normalt i mina ögon har akut fång och står i en tydlig fångställning. Eller som idag, när en lite tjurig och lat häst i mina ögon har både kissing spines och mankfraktur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0