Långhelg i mitt hjärta ♥

Åh asså finns det något bättre än långhelg? 2 extra lediga dagar, det behövs verkligen! Dagen har varit ganska bra faktiskt, har bara haft betygssnack, en lektion och en inte så hjälpande föreläsning om gymnasiearbetet. Just nu känner jag bara att nej tack, jag hade nog klarat mig rätt bra utan att behöva skriva något stort gymnasiearbete.. Men men! 
 
Efter skolan åkte jag till stallet med Hanna och motionerade Lantana och Shade lite i ridhuset. Supermysigt! Lantana var dock en aning seg, antagligen på grund av sin runda gräsmage haha ;) Men hon var duktig och jobbade på bra ändå. Sen körde jag hem Hanna, och nu har jag parkerat i soffan med vovven snarkandes på en filt. I morgon ska jag upp tidigt till stallet, planen är att rida ut en skrittrunda med Lantana då hon gått på banan två dagar i rad nu. Det är så himla skönt att äntligen ha möjlighet att variera underlaget och träningen för Lantana, här finns lixom grusvägar, asfalt, fält, backar, ridhus och ridbana. I förra stallet fanns i princip bara ridhuset, vilket INTE känns bra att använda varje dag. I alla fall inte för en unghäst. Nu skrittar jag oftast fram en lagom lång runda på asfalt innan jag travar och galopperar lite på banan eller i ridhuset och avslutar med att skritta av ute igen. De dagar jag jobbar henne då, annars blir det kravlösa skrittrundor för att variera underlaget och träna lite miljöträning. Perfekt upplägg för oss, för tillfället!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0