Dröm.

Gammal bild från i höstas, innan skadan. Jag minns verkligen detta ridpasset, hon var så fin den dagen. Jag längtar verkligen tills vi är helt igång, magen är borta och vi kan börja träna och tävla.

Jag har precis kommit hem från en härlig förmiddag i stallet med ett bra dresyrpass på en väldigt överladdad men fin Lantana. Hon har ju fått skor runt om nu, och dessutom testade vi en svängd sadelgjord som faktiskt fungerade relativt bra. Sadeln åkte fram lite, men inte alls lika mycket. Man kan också vända den för att få större effekt - det ska vi testa i morgon. Men hur som helst, större bogfrihet tack vare att sadeln låg okej i kombination med skor bak och lite lösa (väldigt läskiga enligt Lantana) islänningar resulterade i en väldigt okoncentrerad, stark och laddad liten tjej. Men efter att ha travat och svängt, travat och svängt, travat och svängt ett bra tag lugnade hon ner sig och blev väldigt fin. Hon är en dröm att rida då - väldigt stadig, lätt i handen, lätt för hjälperna och med mycket energi. Jag jobbade med att öka och minska volten i samlad trav nedsittning varvat med längre och lägre form lättridning. Lite galopp på volten också, och jäklar va fin hon var! Så jag är väldigt nöjd med dagens pass, och det verkade hon också vara ;) 
Efteråt duschade vi av henne och tvättade henne med schampo, något hon uppskattade väldigt mycket haha. Nu har jag ett par timmar ledigt innan det är dags för nästa stallpass. Den här gången för att mocka och fixa lite, ha 'lektion' för Hanna och Shade och släppa ut hästarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0