Dröm

Idag har jag ridit den lilla vita ponnyn igen. Asså åh. På vissa sätt är hon så sjukt lik Lazda.. Det gick i alla fall superbra och hon jobbade så himla fint! Det konstiga är att jag faktiskt inte känner mig för stor på henne, även om hon är en liten smal D-ponny. Hon är verkligen en ponny jag skulle älska att jobba med för hon har egentligen enorm potential. Det är synd att man inte "hinner" jobba med dem så mycket på ridskolelektionerna, det blir mest att man rider sina 45 minuter och sen tackar för sig liksom. Åhh, tänk att få träna henne varje dag ett par månader, undrar hur hon skulle bli då? 
 
Jag känner ofta så faktiskt, tänk så roligt det hade varit att få ta hem hästar och ponnyer, "rida till" dem (hatar det uttrycket, men liksom rida och jobba igenom dem på alla plan) och sen träna upp ekipaget tillsammans. Vilken dröm! Inte för att jag tror att jag är någon expert, men jag har något jag tror på och ett stort intresse. Sen vet jag ju att jag faktiskt har i alla fall lite känsla och talang. ;) 
 
Men tillbaks till lilla Siri då, hon skulle kunna bli otroligt fin. Verkligen! Bara hon lugnar ner sig lite. Men jag tror att det är lite svårt att lyckas med det med massa olika ryttare som ska lära sig rida på henne på en ridskola. Hur bra hon än har det, hur bra ridlärarna än är och hur duktiga än eleverna är. Men det är ju så klart bara vad jag tror. :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0