Dagens ridpass

Idag hade äntligen ridbanan torkat upp och gick att använda, vi har inte kunnat använda den på hela vintern. Så vi passade på att ta ett litet träningspass där idag. Det gick jättebra, hon tycker att det är kul att jobba och att bli riden. Samtidigt som vi var på ridbanan var det en som högg ved precis bredvid och hon brydde sig nästan inget alls om det, duktigt! 
Mamma longerade i alla fall, och jag skrittade runt och tränade på att styra, stanna, ställa osv. Vi hade bett i idag, bara för att hon ska vänja sig vid det igen och känna att hon trivs med att ha det i munnen. Allt gick jättebra, hon lyssnade bra och var koncentrerad. Nästa helg är det kurs igen, hoppas att vi kan komma igång lite mer nu! Men det känns bra, det känns tryggt att få den här grunden vi bygger upp nu, och kunna fokusera framåt senare i stället för att behöva jobba mot varandra hela tiden. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska du åka och kolla något på div III hoppningen på forf till helgen? :)

Svar: Åh visste inte att det var faktiskt! :) Men jag vet inte, på lördag ska jag på kurs och på söndag ska jag på någon US-träff eller nåt tror jag. Men när är det, kanske hinner kolla lite? :) Ska du dit? :)
Elin Bergman

2013-03-11 @ 18:15:23
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Sv: det är på lördag! :) vet inte vilken tid, men tävlingarna brukar ju börja rätt tidigt! Man kan ju säkert kolla det på hemsidan eller nått!^^
Ah, det ska jag :) en tjej från mitt stall ska tävla, så ska bli kul att se! + alla söta ponnysar, hihi :)

Svar: Åh, hade velat se det! :/ Men jag vet inte om jag hinner eftersom jag är på kurs! :( Jag får kolla hur länge det håller på, kanske hinner kolla lite! :)Åh, kul! :D Åh kommer ihåg när jag tävlade div III haha :)
Elin Bergman

2013-03-12 @ 21:18:15
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

åh, tråkigt :/ Ja, gör det! :)
Vilket år var det du tävlade? :) Minns också när jag tävlade div III, fast det var ju inte för så länge sen, hehe^^

Svar: Jag tävlade bara en gång hehe, men det var i april 2010. :) Det känns inte som att det var längesen alls, fast det är ju lixom tre år sen nu! :o Haha, jag var bara 14, gud det känns typ som att det var igår :PVilket år var det du tävlade? :)
Elin Bergman

2013-03-13 @ 10:52:53
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Men ändå! :) alltid något!
Herregud, 3 år? Tiden går så fort!
Hmm... Jag var ju med 2 år, tror det var 2010 och 2011! :)

Svar: Ja, det är sant, det är ju alltid något! :) (y)Eller hur! Galet, kan verkligen inte fatta att det var tre år sedan redan! :o
Åh okej! :) Vilket lag tävlade du med? :)
Elin Bergman

2013-03-13 @ 15:25:22
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Sv: tiden går verkligen otroligt snabbt! Vi har haft trailit i 2 år nu! Och till höst har vi haft Mio i 4 år! Helt sjukt va fort det går! Du har haft lantana i 1 år nu va? :) känns typ som att det var härom veckan som du skrev om hästarna du provred!
jag tävlade i forfs lag! :)

Svar: Oj, det känns typ som att det bara var någon månad sen du skrev om att ni hade köpt en ny häst! :o Ja, för ungefär en månad sen hade vi haft henne ett år, helt galet hur fort det har gått! :o Haha ja det känns verkligen så! Vi började ju provrida redan 2011! Det är ju två år sen vi provred alla hästar nu till sommaren! :o
Aah, okej! :)
Elin Bergman

2013-03-13 @ 20:53:25
URL: http://Ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0