Hey I made it, I'm the world's greatest

Nu har jag äntligen jullov! Eller ja, vi har "avslutning" i morgon men det räknas knappt haha ;)
Jag är verkligen stolt över mig själv, jag har varit så jäkla grym denna hösten/ detta året! Och JA, jag säger det, för om det är någon som är värd det så är det jag ;)
 
Till att börja med har jag presterat väldigt bra i skolan under hela året. Men det är inte det som är det viktigaste, utan hur jag har ändrats som person. Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu faktiskt. För let's be honest, jag har faktiskt haft det väldigt jobbigt under många många år, och ju mer jag tänker på det ju mer inser jag hur illa det faktiskt har varit. Och självklart har det gjort att jag har mått riktigt dåligt, speciellt förra sommaren då jag i princip inte gjorde något alls och var näst intill deprimerad. 
 
Men trots allt som har hänt har jag insett att jag verkligen är en stark människa som har tagit mig igenom all skit. Även om jag har satt mig själv i absolut sista hand och verkligen trott på alla lögner om att jag är ungefär tusen gånger sämre än världens sämsta människa. Och i år kunde jag äntligen gå vidare, något som var så himla viktigt för mig och har gjort att jag nu är en helt annan person. Om mitt självförtroende var på -4219 förut är det i alla fall uppe på noll nu, kanske till och med plus ett ;)
 
2012 har verkligen varit ett händelserikt år, på alla olika sätt. Jag har fått ett helt nytt liv faktiskt. Ny skola, fler vänner, ny häst, ny Elin. För första gången har jag kunnat tänka, "fasen Elin, du är faktiskt riktigt bra". Den här sommaren och hösten har varit som ett paradis för mig, och jag har fattat att allt kan vara så himla mycket bättre än det har varit förr. Och det vill jag tacka alla mina vänner och mej själv för!
 
För en gångs skull kan jag känna att shit vilket bra liv jag har. Och det är så jäkla skönt! Så du som har dåligt självförtroende, kanske blir mobbad, och tror att du själv är sämst - Tro på dig själv, även om det låter som ren bullshit är du precis lika mycket värd som alla andra, kanske till och med lite mer ;)

Kommentarer
Postat av: Moa

du är fin, kram!

Svar: Åh tack Moa det är du med, kram!
Elin Bergman

2012-12-20 @ 22:35:55
URL: http://flowerfall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0