Mr. Herman, världens bästa lärare har... Gått i pension? :(

Idag (och igår) var jag med min fina vän Hanna i hennes stall och red på Herman. Ni vet, den stooora gamla hästen jag har skrivit om ibland? 
I alla fall så red jag honom lite både igår och idag. Bara skritt så klart eftersom han inte har vart i gång på länge. Jag var där och red honom en del förra sommaren också och då var det så himla kul verkligen. Han va så positiv varje gång jag va där och tyckte det va super kul med lite riktig dressyr. Men idag och igår va han annorlunda. Jag vet inte vad det berodde på, kanske va han sommartrött? Eller så var det för att den andra hästen va med, eller för att det va varmt. Men han verkade... Trött, hängig och nästan lite ledsen. Han ville lixom inte. Han kanske har kommit ikapp sin ålder? Han är ju faktiskt 22 år i år.
Herman lärde mej så himla mycket förra sommaren, han kan verkligen ALLT i dressyren känns det som. Haha, jag glömmer aldrig när jag testade "riktig" ökad trav på honom första gången. Barbacka. Ni kan ju tänka er hur det gick? Han for iväg som en kanonkula, en stooooor kraftig häst på ca 1.70 cm. Shiiit det va knappt så jag satt kvar haha. Eller när vi gjorde perfekta öppnor och slutor, och testade på lite piaffliknande. Att känna hur "den gamle gubben" vaknade vill liv och bara dansade fram va en sån himla go känsla, han hade kul. Verkligen. 
Men om han nu har tröttnat, då vet jag inte om det är någon idé? Jag rider ju honom för hans skull lixom, för att han ska få visa upp sej lite. Men vill han inte och har ledsnat känns det lite meningslöst, jag tycker ju inte heller att det är kul när han inte vill. Men vi får se, jag ger det kanske en chans till. Jag saknar ju min gamla gubbe lixom ;) Men jag vet inte om jag kan väcka honom "till liv" en gång till. :(
Åh, jag saknar världens bästa lärare :(
Btw, ni skulle bara veta hur bred hans rygg är! Benen står RÄTT ut verkligen. Helt sjukt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0