I love this life.

Hej på er! Jag var klar med stallet redan strax efter tio idag, så nu efter månadens US-möte väntar en lugn eftermiddag och kväll med lite plugg. Jag ska också kika lite på direktsändningen från DN-galan youth i Stockholm där min duktiga lillasyster är med och tävlar längdhopp, heja heja! Lantana gick ett lugnt barbackapass i morse med lite koncentrationsträning på fältet. Hon har lite svårt med det där med koncentrationen, hon vill hålla koll på precis ALLT som händer runtomkring oss - hela tiden. Så det tränade vi på idag, och det släppte lite på slutet så jag är nöjd. Igår tog vi "långrundan" runt berget och tränade skänkelvikning och öppna på sandvägarna. Vi fick till några riktigt fina öppnor, helt okej skänkelvikningar och framför allt var hon koncentrerad på mig. I fredags fick jag testa min tränares dressyrsadel då hon trodde att den skulle ligga bra på Lantana eftersom hennes häst också är ganska rund över ryggen. Och det gjorde den verkligen! Den åkte knappt fram något alls, och då "pressade" och testade jag ändå den ganska mycket med mycket galopp- och travarbete. Dessutom fick Lantana mycket större och friare gång och verkade trivas väldigt bra. Hon var så himla fin verkligen, svettigt för mig när hennes luftigare gång kommer fram dock haha. Så vi får se om vi kanske letar lite efter antingen en sadel av samma modell eller något liknande. Skön var den i alla fall, med ganska djupt säte och mycket knästöd. I alla fall om man jämför med vår sadel som är ganska platt. 
Såhär såg jag ut igår kväll när vi firade min fina väns 18-årsdag på bästa sätt med en mysig kväll på Harrys och lite promenerande i vår lilla stad. Kallt kallt kallt, men underbart ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0