Min stjärna idag

Snygga strumpor va..? ;)
Idag var Lantana mycket duktigare på att lyssna på oss! Igår var hon totalt ointresserad av vad vi tjatade om att hon skulle göra, men idag var det som sagt bättre. Jag red inte igår, men idag red jag ganska länge och det gick faktiskt helt OK. Vi tränade på det vanliga; stanna och ta ner huvudet, öppna, sluta, travövergångar, trav och att gå lite över bommar. Traven gick väldigt bra på slutet, hon tog bettet jättefint och gick i en väldigt bra form. Så jag är nöjd!
 
Det går även bättre med att fånga henne i hagen nu. Vi är lite mer på, och tiden har väl MINST halverats om man säger så. Men hon lackar lite på oss, hon tycker att det är väldigt onödigt att VI ska bestämma när hon ska slita sig från gräset hon absolut inte kan vara utan. Men det får hon lära sig, jag är SÅ trött på att jaga runt henne i minst en halvtimme varje dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0