Jag vill tävla.

Hola bloggen! Idag har jag haft en riktigt dålig dag. I morse när klockan ringde kvart i sju ville jag bara dra täcket över huvudet och sova precis hela dagen. Men det var bara att släpa sig upp och släppa ut prinsessan i hagen. Hon har blivit MYCKET piggare nu, man märker verkligen stor skillnad. Fram till nästa vecka ska hon skrittas för hand  20-30 minuter om dagen, veckan efter det uppsutten skritt alternativt galopp i lätt sits och veckan efter det börja ridas så smått som vanligt. Då ska även blodprovet tas om för att se om det gått ner ordentligt. 
 
Jag jobbade på min ridklubbs nationella dressyr idag och åååhhh jag blir SÅ sugen på att tävla. Inte bara tävla med någon random häst för tävlandes skull utan tävla och visa upp Lantana. ASSÅ ÅH. En L:C skulle vara mer än tillräckligt. Det är ju faktiskt min dröm som inte har blivit sann även om jag haft ponny tidigare. Jag hann aldrig börja tävla Lazda, jag hann med EN programridning. Och som sagt, det är det jag älskar, det som är min dröm. Att få visa upp något eget, något jag kämpat för och något som jag och min bästa vän jobbar för tillsammans. Sen om det är en lokal L:C på hemmaklubben eller en internationell kür i OS är mindre viktigt. Vi tar oss dit vi båda två vill. Det är min dröm som jag önskar går i uppfyllelse av hela mitt hjärta. 
Min favvobild på oss två just nu ♥

Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken fin bild och blogg Elin! :)

Svar: Åh tack Frida!! :)
Elin Bergman

2013-10-20 @ 21:45:43
URL: http://fridaaaandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0