1 steg fram och 10 steg tillbaka

Godmorgon!
Det var längesen jag skrev här nu, har varken haft tid eller ork. Jag hade nästan glömt bort hur pressade dagarna är när man har en aktiv häst + skola så det tar lite tid att komma in i rutinerna igen haha. Igår red jag i alla fall ett riktigt skitpass på Lantana. Det kändes som att ta ungefär 100 steg tillbaka faktiskt. Jag vet inte riktigt vad det är med henne, men hon är såååå orolig och okoncentrerad HELA tiden och vill inte lyssna. Och i förrgår ville hon inte komma in från hagen igen. Det kan vara att de stallas in nu och får nya rutiner men ÅH det är så jobbigt. 
Jag hoppas att det går bättre idag i alla fall. Det gör det säkert. Igår kom hon faktiskt fram till mig i hagen och det är ju faktiskt något som nästan aldrig har hänt innan så det var ju positivt. Och i morgon är planen att träna vår första dressyrträning! Surt dock om det inte går för att jag inte kan rida Lantana.. Men nej, så ska jag inte tänka, det kommer gå bättre idag. 
För övrigt har Lantana antagligen fått ett överben där hon hade såret som orsakade lymfangiten. And it's freaking me out för det sitter mitt på benet och jag är rädd att det ska klämma på någon sena eller något sånt. Men i nuläget är hon inte påverkad av det över huvud taget och veterinären ska komma och ta ultraljud nästa vecka. Men nojig som jag är har jag sån sjuk ångest över det och är så sjukt rädd för att det ska vara något med Lantana också... Och vet ni vad som är det ironiska? Att det är samma jävla ben som Lantana var skadad i. 
Denna känslan vill jag tillbaka till, känslan jag haft jättelänge nu fram till för ett par dagar sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0