Säg inte till mig vad jag ska göra

 
I kväll är jag sådär jobbig och stör mig på massa saker. Jag hatar att vara på det humöret, men nu är jag det. ;)
 
Och något jag ofta stör mig så otroligt mycket på är vuxna människor som tror att de äger en och kan bestämma precis vad jag ska och inte ska göra. Som t.ex. för några år sedan när jag stod i ett stall och man fick passa sig jävligt noga så att man inte glömde sopa direkt efter man stått i gången och under inga omständigheter fick vänta tills man ridit bara för att EN person hade bestämt att det skulle vara så. Eller att jag hade för mycket vatten i min betfor, "det står inte i boken att man ska ha mycket vatten i betforen". Jag kunde inte bry mig mindre om vad det står i din lilla bok, gillar Lazda att ha mycket vatten i sin betfor ska hon ha det. Små obetydliga saker som vuxna människor kan göra till världens viktigaste saker med dödsstraff om man gör fel. Bara för att man är 13 år och 'liten'.
 
Inte bara hästvuxna, utan vuxna i allmänhet. Vuxna som tror att de är bättre än en bara för att de är äldre och tycker att 'lilla du' ska göra som de tycker. Hallå lixom, bara för att man är 17 bast betyder det inte att man inte har några egna åsikter och kan göra saker själv. Överlag tror jag att de äldre underskattar oss yngre, tror att vi inte vet och kan. Men om de öppnar ögonen ser de att det faktiskt kan vara så att de är de som är fast i det gamla och faktiskt har fel ibland. 
 
Bara för att man är ung och blond tror de att man är tappad typ. En söt liten flicka. Pfft. Jag gör vad jag vill.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0