But here's my number, so call me maybe?

Det har skrivits mycket om det här med att hålla på med mobilen samtidigt som man rider den senaste tiden. Vissa bryr sig inte, andra instagrammar och smsar samtidigt som de rider ut och andra vill hänga dessa smsryttare i deras laddarsladdar i ett träd. Alla suger åt sig som tvättsvampar och känner sig hatade och träffade och man kan nästan höra smattrandet av arga fingrar på tangentborden runt om i Sverige.
 
Sååå, vad tror ni jag tycker om detta då..? ;)
 
Jag tycker att det är onödigt, löjligt, respektlöst och riktigt dumt att sitta med mobilen när man rider. Framför allt onödigt, hur svårt kan det vara att låta mobilen ligga i fickan en timme medan man rider sin häst? Kan man inte ta det lite seriöst tycker jag man ska tänka efter om man verkligen ska ha någon häst, om man verkligen tycker att det är kul. För så kul kan det ju inte vara om man måste sitta och kolla sitt flöde på insta varannan minut, eller?
 
Dessutom tycker jag att det faktiskt är rent ut sagt jävligt dumt att sitta och kolla på mobilskärmen när man sitter på hästryggen. Det känns ju liksom lite mer bright att koncentrera sig på hästen och omgivningen, jag är rätt säker på att skärmen inte kommer visa om det hoppar fram ett rådjur eller kommer en bil i full fart. Sen är det ju faktiskt så att det är bevisat att hjärnan bara kan fokusera på en sak i taget.
 
Jag kan dock tycka att det är okej att stanna och ta en bild. Det är inget jag brukar göra, men jag tycker ändå det är helt okej. Fast då menar jag verkligen inte att sitta och posa och ta 57 bilder för att visa upp sin nya piké från HV Polo ;)
 
Men nej, jag skulle aldrig ta upp mobilen samtidigt som jag rider. Jag håller faktiskt även med de som tycker att det är respektlöst mot hästen, helt ärligt. Man har dygnets resterande 23 timmar på sig att göra precis vad man vill, men under ett ridpass ska man fokusera på att rida. Och jag tycker det är löjligt, varför kan man inte bara fokusera på träningen som alla andra idrottare? Jag har inte sett någon springa och läsa bloggar när de spelar fotboll, smsa mitt under en tennismatch, spela candycrush medan de spelar hockey eller twittra när de paddlar kanot, har ni? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0