Treat me with respect or I'll be the bitch you think I am

Vill ni veta något som gör mig arg? 
Personer som har STORA problem med 'ungdomar'. Så fort det är någon yngre som gör något 'fel'/ något som inte riktigt passar och som de stör sig på ska de vara moraliskt korrekta och sätta ner foten. 
 
Idag när jag skulle cykla till bussen var det galet mycket trafik och jag hade sjukt bråttom. Så jag cyklade på den breda trottoaren, något jag självklart vet att man inte ska göra eftersom det är en trottoar. Men jag hade bråttom och va fasen, det är väl ingen big deal att cykla 50 meter på en trottoar liksom?
 
Meeen tror ni inte det var en kärring som skulle läxa upp mig och går ut RÄTT FRAMFÖR min cykel så att jag får hoppa av cykeln för att inte cykla på henne? Sen ställer hon sig och skriker rätt ut att jag minsann ska följa trafikreglerna, om jag nu kan dem. 
 
Hade det varit en gubbe på 60 bast hade hon så snällt flyttat på sig men nej, nu var det ju en ung blond tjej som måste vara en riktig bitch. Asså jag blir så trött! Synd för henne att jag hade sjukt ont i både huvudet och magen, var stressad och på riktigt dåligt humör. Hon fick ett lika bitchigt svar som hon säkert hade väntat sig, och som hon dessutom förtjänade då hon var riktigt otrevlig och respektlös. Och helt ärligt, hur farligt är det att cykla på en trottoar? Haha, det var ju inte direkt så att jag rånade en bank eller kidnappade ett barn ;) 
 
Nej, sånt gör mig förbannad! "Vuxna" som utgår från att vi yngre ska vara respektlösa bortskämda ungar. Behandlar de mig respektlöst tappar jag direkt respekten för dem, det är löjligt och patetiskt att en vuxen människa inte vet hur man beter sig mot folk. Även om man tycker att någon gör fel ska man kunna bemöta personen med respekt. Jag kunde riktigt se hur hon dömde mig efter mitt långa blonda hår, sminkade ansike och korta shorts. Men skulle vi se vem som egentligen har mest bakom pannbenet tror jag jag skulle slå henne med hästlängder, allt är inte alltid som man tror att det är ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0