Perfektion

Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har galopperat på världens finaste häst Lantana. I båda varven. Hennes galopp är helt underbar, jag har aldrig ridit en häst med en sån galopp tidigare. 
I början av passet, när mamma longerade, var hon väldigt stel och ville inte riktigt jobba. Så jag gjorde lite öppna i skritt, sen lite travövergångar. Men hon protesterade och ville inte göra travövergångar, så jag travade bara på för så brukar hon göra ibland innan hon har kommit igång ordentligt. Hon var lite seg och stel i början men ju mer jag travade på olika vägar, bytte varv, varierade tempot osv - ju mjukare blev hon. Hon var väldigt lyhörd och duktig så jag försökte mig som sagt på min första galopp sedan provridningen ( chilla lite nu, hon har klarat sig fint med galopparbete från marken och annan träning i stället ;) ) och det gick jättebra. Efter det blev hon dessutom ännu mjukare och fick en riktigt fin trav. 
Det kändes verkligen grymt bra idag, och att kunna rida ett normalt pass i alla gångarter på sin egen häst när man kämpat i över ett år är det bästa som finns.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

åh gud va roligt!! :D
söt bild med :)

Svar: Ja det är så himla kul, äntligen!! :D :D Åh tack! :)
Elin Bergman

2013-06-19 @ 13:04:48
URL: http://ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0