It's not your business

Shit va dålig uppdatering jag har haft här de senate dagarna.. Hela jag är helt messed up för jag fattar fortfarande inte att jag har sommarlov haha. Jag har alltid alltid ALLTID haft avslutning på kvällen med fina kläder osv, men igår slutade vi mitt på dagen bara sådär och det känns bara helt konstigt. 
 
Med Lantana går det i alla fal hur bra som helst, verkligen! Igår red jag lite markarbete med massa bommar, trav, mycket varvbyten och olika vägar. Det kändes bra att låta henne sträcka ut och jobba ordentligt och få koncentrera sig lite på var hon sätter fossingarna. Idag red jag ut en härlig runda med mamma med lite trav, övergångar, halter, öppna osv. Det gick jättebra, trots massa saker som hände runt omkring oss. Så jag är jättenöjd, det känns verkligen hur bra som helst just nu!
 
För övrigt är jag på rätt dåligt humör i kväll. Eller de senaste dagarna egentligen. Det ska bli så j*vla underbart att kunna visa alla som inte tror på oss att VI KAN i framtiden. Jag är så trött på folk som tror att de vet bättre och ska rätta lilla mig som inte kan. Speciellt när de inte har någon som helst aning om hur duktig jag faktiskt är, vad jag faktiskt vunnit och vilka positiva kommentarer jag faktiskt fått. Folk bildar sig en uppfattning innan de öppnar ögonen och det är sorligt tycker jag. Framför allt när det är vuxna människor vi pratar om. Alla har självklart sina olika åsikter, men sköter du ditt så sköter jag mitt - simple as that. Jag vet vad jag kan och att jag och mamma rider och tränar Lantana på det sätt som är bäst för henne. Sen vad andra gör med sina häster bryr jag mig inte ett skit om, även om jag självklart har egna åsikter om vad som är det bästa tillvägagångssättet att göra saker och ting på. Skillnaden är att jag håller det för mig själv och respekterar andras val. Ber någon mig om hjälp ställer jag mer än gärna upp och delar med mig av mina kunskaper och erfarenheter, men är det ingen som ber om det lämnar jag den självklart ifred.  
 
Nej, människor är komplicerade. Och hästmänniskor är definitivt ett släkte för sig. Det ska bli så skönt att rida ärevarv på min fina Lantana med ett stort leende på läpparna och att rida henne lös utan sadel eller träns. Att kunna känna 'f*ck you' mot de som inte tror på oss och tror sig veta bättre, att veta att de egentligen bara är avundsjuka. ;)
 
Det ska bli skönt att kunna göra så - men just nu räcker det med att veta att VI KAN.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0