Teen Wolf

Nu är alla grejer putsade och alla schabrak borstade och redo för tvätt, skönt! Det känns alltid bäst att alla saker är rena och i ordning när man ska göra en omstart och flytta till ett nytt ställe tycker jag. Hästarna hade nog hunnit komma in innan det blev för mycket blinningar idag för hon var inte alls lika svettig som igår. Det är väldigt olika det där, hur man gör med sina hästar på sommaren. Vissa har ute på dagen och inne på natten, andra tvärt om, andra har ute dygnet runt och andra har ute med flugtäcken. Jag tycker att målet är att de ska kunna vara ute dygnet runt, helst utan täcken. Men det är ju verkligen inte alltid det går, och i det stallet vi står i nu går det verkligen inte att ha dem ute ens med flugtäcken när det är som värst eftersom de springer runt som om det brinner och får panik. Och ändå finns det ställen i närheten där hästarna går ute dygnet runt utan problem och allt är helt lugnt. Men å andra sidan kanske det kan vara lite skönt för dem att få vila ut lite i boxen ett par timmar mitt på dagen när det är som varmast också, vem vet egentligen? Huvudsaken är ju att hästen verkar må bra och trivas. Nu ska jag nog passa på att belöna mig själv med ett par avsnitt av Teen Wolf tills jag ska iväg senare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0