Fullt upp

Hej på er! Jag kom hem från stallet för en stund sen och håller på att fixa mig för dagens "släktträff". I'm a busy girl den här veckan asså, haha ;) Alla var i alla fall snälla och trevliga igår och jag hade jättekul. Så jag tror att det kommer bli superbra nu när vi flyttar henne i morgon. Jag hoppas att vi kan komma igång och motionera henne lite mer nu också, det blir ju kanske lite lättare att slippa blinningarna i ett ridhus. Igår kunde vi i alla fall longera henne en liten stund innan de blev för jobbiga så det var ju bra. 
För övrigt har jag varit sååå trött de senaste dagarna! Igår somnade jag mitt på dagen och sov två timmar och idag kom jag knappt upp ur sängen när klockan ringde. Så jag hoppas verkligen att jag kan klämma in någon sovmorgon nästa vecka för jag är helt slut. 
Bara för att jag är så trött och lat och inte orkar redigera några nya bilder får ni en gammal hehe..

Kommentarer
Postat av: Johanna

va jobbigt att ni har sån otur med blinningarna :( Dem är verkligen as jobbiga! Vi har ändå sån tur att våra hästar kan gå ute dygnet runt utan täcke o allt sånt.. och för ett tag sen köpte vi en bromsfälla, funkar super! :)

Men nu när ni får ridhus så blir det ju as bra :) slippa dem små jävlarna, haha! Var det flugsprayet hon reagerade på? :(

Svar: Ja, jättejobbigt! :( Åh så tur ni har! :o Åh bromsfälla, vad är det? :O :D
Haha ja precis! :) Asså vi vet ju inte riktigt, men eftersom hon fick det dagen efter att vi hade sprayat hela henne med en ny flugspray så skulle det ju kunna vara det :/ Men hon tål den där som typ alla har, du vet den svarta flaskan? Så den tar vi ibland, men oftast inte på hela kroppen i så fall :)
Elin Bergman

2013-07-28 @ 13:39:38
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

förstår det :( Ja verkligen :)
Det är typ en stor gummiboll, med en vit plast tratt på typ, o så är det typ en behållare där inuti som dem fångas i! lite svårt att förklara, men det finns bilder på google! Funkar super bra :D Förr när vi tog in hästarna va dem lixom fulla med blinningar, men nu är det typ max 2 st på dem som man ser! :)

va tråkigt! :( Men tur att hon tål nån flugspray iaf! :) Ah, tror jag vet vilken du menar! :)

Svar: Åh så himla bra! :D Men i det nya stallet är det typ inga blinningar alls just nu, jättekonstigt! :o hästarna kan gå ute dygnet runt (men de flesta har flugtäcke) och det är nästan inga blinningar på dem alls. Och jag red nu idag på kvällen, typ halv sex, och då brukar det vara som värst men det var inga alls! Så sjukt skönt att slippa! :D
Ja, man vill ju inte att de ska må dåligt! :( Ja precis, tur att det i alla fall finns någon! :)
Elin Bergman

2013-08-01 @ 18:33:50
URL: http://ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

åh gud va bra! :D Vilken lättnad det måste vara, eftersom ni hade så mycket förut! :) Då har man ju en sak mindre att oroa sig över, o då kan man fokusera mer på ridningen o hästen lixom :) det är ju så tråkigt när man inte ens kan rida för det är så mkt blinningar! :(

Svar: Ja precis, så himla skönt att äntligen kunna sätta igång igen! :DJa det förstör ju typ den bästa årstiden när man har tid och allt men så kan man inte rida bara på grund av dem! :(
Elin Bergman

2013-08-02 @ 11:50:08
URL: http://ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0