Dagen +

Men hej! Har ni haft en bra dag? Min har varit sådär faktiskt, vaknade väl på fel sida eller nåt haha. Jag har inte gjort så mycket direkt, varit på US-möte, tittat till Lantana i hagen och varit och kollat på ett stall. 
 
Ja, vi ska flytta till ett annat stall och ska jag vara helt ärlig känns det inte så bra att behöva börja om IGEN när man precis kommit över en j*kligt hög tröskel som tagit över ett år att kämpa sig över. Nu har vi dock hittat ett stall som verkar helt perfekt, rena drömmen verkligen. Men ändå, PRECIS nu när det äntligen har lossnat för oss. Men men, det är väl bara att ta det som det är, ska det gamla stallet byggas om så ska det lixom - det är inget vi kan bestämma över, det är självklart stallägaren. 
 
MEN det nya stallet verkar som sagt helt perfekt, har ALLT man kan tänka sig förutom så mycket ridvägar. Men har man ridhus och träningsmöjligheter osv 20 meter från stallet kan man faktiskt lasta hästen och åka iväg till någon mysig skog, precis som man kan åka iväg och träna ;) Och människorna i stallet verkar himla trevliga och det är ju utan tvekan ett STORT plus. Verkligen, det är något jag saknar otroligt mycket. Stallkompisar och trevliga människor.
 
Det ska faktiskt bli riktigt kul på ett sätt att få en nystart, och det är endast och då menar jag verkligen ENDAST för Lantanas skull jag tycker det är jobbigt eftersom hon känner sig så hemma i vårt nuvarande stall. Och att själva stället är mysigt. För min egen del tycker jag, om jag ska vara helt ärlig, att det ska bli ganska skönt att byta för jag kan inte säga att det har varit jätteroligt att vara den yngsta med typ 30-40 års skillnad i ett helt år. 
 
Ah jag vet inte riktigt vad jag vill säga med detta, är lite smått förvirrad själv haha. Men det ska i alla fall bli underbart med ett jättefint ridhus, supermysig belyst ridbana, liten galoppbana och terrängbana med trevligt och glatt folk i framtiden. Framför allt trevligt folk. Och jag hoppas att Lantana kan ta ett stallbyte utan att vi får börja om för mycket från början.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vart är det ni ska flytta, om jag får fråga? :)
Nice att ha terrängbana! :D
Skulle lätt också vilja ha det, fast Har ju en liten inte så långt ifrån :)
Hoppas ni kommer att trivas där, o att lantana gillar det :)

Svar: Haha det är faktiskt precis den terrängbanan du rider på som tillhör det stallet vi ska till ;) :D Det är riktigt nice, och ridhus är sååå skönt med på vintern! :)Åh tack, det hoppas jag verkligen med! :) Vi kanske kan rida tillsammans någon gång till och med när vi flyttat dit! :D
Elin Bergman

2013-07-04 @ 22:22:40
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Seriöst? Åhhh! :D vi brukar ju faktiskt rida i deras ridhus med ibland! ;) så då kanske man ses!
Ja det tycker jag verkligen! :D roligt med lite nytt folk att rida med!
Men det är ett trevligt stall, bibbi (om jag minns namnet rätt xD, hon som bor där) är så trevlig :) hade ju deras Shettis som sköthäst innan jag fick mio :)

När ska ni flytta dit då? :)

Svar: Åhhhh så himla kul!! :D :D Det kommer vi ju säkert göra då, åh så roligt! :D Vi letade ju ny plats och så tänkte vi att vi måste ju ändå åka dit och kolla, och så hade de en ledig plats! :DDet måste vi göra då, såå roligt att ha någon att rida med! :D
Ja det verkar vara jättemysigt och ja, trevliga människor och allt. :) Haha ja hon var så trevlig när vi var där, jättego verkligen! :) Aah okej va roligt! :D Var det den de fick ta bort? :/ För jag såg inte den när vi var där :/

Jag är inte helt säker, men det blir antagligen någon gång i slutet på denna månaden! :)
Elin Bergman

2013-07-04 @ 22:38:09
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Såååå kul :D o nu är det ju ändå sommarlov, så då finns ju verkligen tid :D
Vilkn tur att dem hade plats kvar! Dem har verkligen allt ju, haha :D
Jätte trevlig verkligen :) alltid glad, haha!
Ja tyvärr :'( dem fick ta bort båda ponnysarna! Jätte tråkigt, hann som tur va att få reda på det ett par dagar innan, så jag åkte upp dit direkt o sa hej då :( usch va jag saknar henne :(

Va roligt! :) då har ni ju ändå ett tag kvar av lovet, så ni verkligen kan göra er hemmastadda där :)

Svar: Ja verkligen, såååå himla kul! :D :D Ja precis!! :D :DJa det var verkligen tur, de har ju verkligen alla möjligheter jättenära, haha! :D
Åh så tråkigt! :'( Så himla tråkigt! :'( Men det var ju tur att du hann säga hej då ändå! :/ Fast det är så himla jobbigt att säga hej då till dem! :'( Åh förstår verkligen det! :(

Ja precis, det är ju bra att hinna vänja sig eller så, så att man har kommit in i rutinerna när skolan börjar igen :)
Elin Bergman

2013-07-04 @ 22:50:48
URL: http://Ujohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja jätte kul verkligen :D :D
Ja precis, jätte bra :) Lixom, ridhus om det spöregnar, terrängbana på sommrarna, ridbana till både hopp o dressyr och galoppbana när man vill göra det :)
À, jätte tråkigt :( ja det var tur de... Är väldigt tacksam att jag fick träffa henne en sista gång!

Ja precis! :))

Svar: Ja precis, man har lixom alla möjligheter att utvecklas och bara ha kul! :D :D Åh ja det förstår jag, det är värt hur mycket som helst!
Elin Bergman

2013-07-04 @ 23:14:05
URL: http://Ujohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0