Älskade sommar

Lantana fick vila idag, tyvärr. På grund av alla blinningar. Tur att vi snart kommer ha ett ridhus helt utan blinningar att rida i de värsta dagarna då, haha. ;) Nej men självklart ska man rida i ridhus så lite som möjligt, men det är verkligen bra att ha extrema dagar som denna. Inte för att hon mår dåligt av en ledig dag, men man känner sig så bakhållen när man inte kan träna på grund av blinningar
 
Innan idag var jag med Hanna och Vendela i Hannas stall och busade lite med hästarna Stella och Herman. Jag skrittade lite barbacka på Herman, Vendela skrittade lite på Stella och sen visade jag några övningar för Hanna på Herman. Sen visade jag hur man gör ledövningar, som jag brukar göra med Lantana, och det gick jättebra för både Hanna och Vendela. Stella kunde tillslut gå lös i hagen i både skritt och trav med Hanna och Herman följde Vendela jättebra. Det är så himla kul när man visar och lär ut något som verkligen funkar, superkul!
Jag och Herman, tror det var 2011. Herman är nu hela 23 år gammal, en gammal herre med stil haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0