Händelserik dag

Vilken dag! Den startades med andra skoldagen och första riktiga lektionerna. Det känns helt okej ändå. Vi har  vissa jobbiga lektioner och schemat är fortfarande sämst men annars är det helt okej! Bara man inte skjuter upp allt (vilket jag är väldigt bra på hehe) utan gör sakerna direkt och slipper stressa blir det nog bra. Min fina fina vän Moa fyllde även år idag, grattis bästa Moa! ♥
 
Sen var det stallet som gällde och vi passade på att åka lite tidigare eftersom jag inte har matte ännu. Och tur var väl det för när vi kommer till hagen har en av hästarna fastnat i en grop, ligger helt utmattad, verkar har gett upp hoppet och kommer inte upp. Så jag, mamma och två andra som var där fick ringa ägaren och räddningstjänsten som fick komma och dra upp honom. Usch det var hemskt att sitta där med honom och vänta på brandkåren när han mådde så dåligt. Och det allra värsta var när han slutade andas eller "höll andan" eller något ett par gånger. DET var hemskt verkligen, när han helt plötsligt inte låg och stönade längre utan inte andades, blundade och var helt still. Första gången trodde jag faktiskt helt ärligt att han var på väg bort. Och jag visste ju inte vad jag skulle göra, vad gör man i ett sånt läge liksom? Så jag försökte hålla ögonen öppna och ha "kontakt" med honom så mycket som möjligt men samtidigt försöka hålla honom lugn. Och som tur var kom han upp till slut, med mycket hjälp på alla olika sätt av alla som var där, och verkade ändå må bra. 
 
Ja det var ju inte riktigt såhär jag förväntade mig att dagen skulle bli när klockan ringde i morse haha. Men det är väl så det är, man vet aldrig vad som kan hända och varje dag har alla möjligheter att bli både den bästa och den sämsta dagen någonsin. 
Lantana och en av de andra hästarna i stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0