Dagens ridpass

Idag följde min syster med till stallet och fotade mig och Lantana på ridbanan. Ridpasset gick ganska bra, det var mycket att titta på och hon var lite stel precis som hon varit den senaste tiden. Hon har svårt att jobba igenom kroppen i framför allt vänster varv och är även ganska seg. Men vi gjorde fina övergångar och hörnpasseringar. Vi tränade mycket på öppna och att försöka få henne att inte smita in på mindre volter. Jag måste träna på att bara vara stadig och tydlig och inte spänna mig och bli stressad över att det inte går också. Jag får lätt lite "prestationsångest", ser bara det dåliga och tycker att jag inte räcker till när det inte funkar i ridningen.. Och det är ju inte bra. Så jag måste lära mig att inte bry mig så mycket om att det inte alltid går bra och att det är okej, jag är inte dålig bara för att Lantana inte går som en klocka varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0