Today's little Tana

Idag red jag lite på Lantana. Det gick jättebra, hon var jätteduktig. Vi tränade på att öka och minska volterna, öppna och sluta på långsidan och lite allmänt att hon skulle lyssna. Hon har haft lite svårt med slutan, men idag gick det faktiskt väldigt bra! För att hon ska fatta lägger jag ytterskänkeln ganska överdrivet långt bak, vrider mitt bäcken för att liksom 'putta' in hennes bakdel och håller samtidigt om lite med innerskänkeln för att hon ska behålla ställningen åt rätt håll. Och idag fattade hon! 
 
Sen avslutade vi med lite 'frihetsdressyr', Lantana tycker att det är hur kul som helst. Speciellt att springa bredvid mig, samla traven och trava så långsamt hon kan och sen öka på och visa upp sin fina ökade trav, haha. 
Dagens prinsessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0